Google Haritalarda Nasıl Üst Sırada Çıkabilirim ?

Herkese merhabalar,

Bu yazımda Google Haritaların işletmeler için önemi , haritaların gelecekteki pozisyonunun ne olacağı ve google haritalardaki bir işletmeye üst sıralara çıkmak için nasıl seo çalışması yapılabileceğinden bahsedeceğim. Bahsedeceğim bilgiler tamamen kendi tecrübelerim ve gördüklerimi yorumlamam üzerine kuruludur.

Not : Eğer genel olarak konuyla alakalı bilgi sahibiyseniz direkt olarak Google Haritalarda Nasıl Üst Sırada Çıkabilirim ?  başlığına ilerleyin.

Google Haritalar Bir İşletme İçin Neden Önemlidir ?

Akıllı telefonların popülerleşmesiyle birlikte artık herkes sanal alemde bir şeyleri rahatlıkla satın alabilir , araştırabilir ve paylaşabilir oldu.  Bu da bir çok işletmenin sanal alemde artık boy göstermesini zorunlu kıldı denilebilir. En basit alışveriş türü olan bakkala , markete gitmeyi düşünün. Basit diye tanımlıyorum çünkü bu iş üzerine kurulan Getir.com ‘un tutacağına açıkcası ben ihtimal vermemiştim. Ama öyle olmadı .

 Getir, insanlara ihtiyaç duydukları ürünleri 10 dakika gibi kısa bir sürede ulaştırmayı hedefleyen bir mobil alışveriş uygulaması. Yaklaşık 1.5 yıl önce kurulan Getir, bir yılda yüzde 400 büyüdü.. [1]

 

Olayı birazda şu açıdan düşünelim.Herhangi bir sektörde faaliyet gösteriyorsunuz.Günümüzde sektörünüzle alakalı ün yapmış bir instagram ünlüsünün , youtuberın veya  otoriter bir sitenin sizi tanıtması , sizden bahsetmesi mi yoksa afiş dağıtmak , bilboarda reklam vermek ve hatta televizyona reklam vermek mi sizi yüksek yüzdeli geri dönüş alabileceğiniz bir hedef kitlesine ulaştırır ? Tabii ki de ilk seçenek.

Bütün bunları yapamayabilirsiniz , sektörünüz spesifik bir sektör olabilir veya bütçeniz yeterli olmayabilir. İşte tüm bunlara rağmen bir şeyler yapmak istiyorsanız , Google Haritalar tam bu noktada kritik rol oynuyor. Google İşletmeler sayfasından basit bir şekilde kayıt olabilirsiniz . Peki kayıt oldunuz ya sonra ?

Google Haritalarda Nasıl Üst Sıraya Çıkabilirim ?

Kritik bilgilerin doğru ve güncel olmasını sağlayın

İşletmenizi oluştururken bilgilerin ve konumun doğru girildiğinden kesinlikle emin olun. Bu madde size komik veya basit gelebilir ama çalıştığımız bazı firmalarda yanlış verilen veya güncellemeyen telefon numaraları,haritada hatalı konumun seçilmesi  gibi son derece kritik hatalarla çok yüzleşiyoruz. Bu bilgileri doldururken dükkanınızın camına yazıyormuş gibi doğru ve düzgün girin.Telefonunuz mu değişti  , dükkanınız mı taşındı müşteri kaybetmemek için  bu bilgileri güncellemeyi kesinlikle unutmayın. Bu bilgileri İşletme Paneli > Bilgi sekmesinden değiştirip , düzenleyebilirsiniz.

Detayları paylaşmaktan kaçınmayın

Tanıdıklarımıza , tanımadıklarımızdan fazla güveniriz.  Peki Google Yapay Zekası sizi tanımıyorsa size ne kadar güvenebilir ? Örneğin restoranınız mı var menünüzün linkini  , açılış – kapanış saatlerini eklememeniz için bir nedeniniz olmamalı.  İşletmeniz insanlara ne gibi olanaklar sağlıyor ? Aileye hitap ediyor mu ? Rezervasyon ile mi çalışıyorsunuz ? Alkollü içecekler barınıyor mu ?

Bütün bunları kesinlikle doğru bir şekilde doldurun. Çünkü Google sizin doldurduğunuz bilgileri kullanıcılara sorarak teyit ediyor. Örneğin kullanıcı sizin işletmenize hiçbir şekilde yorum yapmadı ama düzenli olarak orada bulundu ve Google ile konumunu paylaştı. Google Haritaları düzenli kullanan biriyse ki kullanımı cidden yüksek Google ona bildirim gönderiyor.

Örneğin benim Blogum bir işletme olsun ve ben işletme panelimde kullanıcılara SEO ve WordPress  içerikli webmasterlara hitap eden  yazılar yazdığımı belirtmiş olayım. Kullanıcı da benim işletmemde bulunmuş olsun.

Telefonuna gelen örnek bildirim : Burak Gültekin Blogundaki ziyaretinizi değerlendirin.

Eğer buna tıklarsa sorabileceği örnek sorular :

Burada SEO içerikli yazılar paylaşılıyor mu ?

Cevap Şıkları : Evet Hayır Fikrim Yok

Burası Webmasterlara uygun bir blog mu ?

Cevap Şıkları : Evet   Hayır Fikrim Yok

Peki bir sürü kullanıcının bunlara hayır verdiğini düşünün. Size yalan söyleyen birine nasıl davranırdınız ?  Belki bu sizi tatmin etmemiş olabilir . Google’ın kullanıcı deneyimine ne kadar önem verdiğini bugün yaşadığım somut bir örnekle ifade edeyim.

Gittiğim spor salonuyla alakalı sürekli değerlendirme bildirimi geliyordu , bende umursamıyordum. Bugün bir hareket formum ile alakalı şüpheye düştüm 1-2 farklı açıdan video çektim. Spordan çıktım telefona tak bu bildirim düştü. Daha önce hiç fotoğraf , video çekimi yapmamıştım telefonumdan. Google’ın kullanıcı konusunda ne kadar duyarlı olduğuna bence yeterli bir örnek ki bunu nasıl kullanabiliriz bundan bahsedeceğim.

 

Google İşletme Yayınlarını Kullanın

 

Google’ın işletme panelini yenilemesiyle birlikte gelen yayınlar özelliği  ile işletmenizde olan bir yeniliği , etkinliği veya indirimi paylaşabilirsiniz. Tabii ki her gün her gün bunların herhangi biri gerçekleşmeyecek. Ama günde bir , iki günde bir bile ürünlerinizle , hizmetlerinizle alakalı paylaştığınız yayınlar işletmenizin sürekli güncel kalmasını sağlayacaktır.

Bunun size faydası olabileceğine dair olan dayanaklarımdan birini aşağıda paylaşıyorum.

Müşterilerinizden İşletmenize Yorum Yapmasını İsteyin

Bu belki biraz zor gözükebilir. Ama herkesin nazının geçtiği , bir şeyler isteyebileceği müşterileri vardır. Onlardan işletme sayfanıza yorum yapmasını isteyin. Hatta imkanınız varsa kesinlikle ve kesinlikle fotoğraflı yorum yapmasını isteyin. Neden fotoğraflı peki ? İlk önce alttaki resimleri inceleyelim.

 

Yayınlarda istatistik iyi , görüntülenme istatistiği iyi ama istenen başarı hala yakalanamıyorsa doğal etkileşim eksikliğinden olabilir mi ? Bu paylaştığım verilerin hepsi aynı işletme ve hala istediğimiz başarıyı sağlayamadık 1 aydır. Diğer işletmelerin müşteri tarafından paylaşılan fotoğraf grafiği bunun ana sebeplerin biri olabilir mi ? Bence kesinlikle olabilir.

Kendi hesaplarınızdan aynı cihaz ve ip adresinden yorumlar yapmayın

Üstteki maddeyi okuyunca aklınıza hemen elinizde olan bir sürü google hesabınız , elinize telefonunuz ya da bilgisayarınız geçtiyse sakince yerine bırakın.  Çünkü google anlıyor arkadaşlar. Bunu VPN  + farklı cihazlar kullanarak denemiş ve organik yorumun yarısı kadar  başarı yüzdesi  yakalayamamış biri olarak olarak söylüyorum. Yorum önceliğiniz kesinlikle organik olsun daha sonra r10 üzerinden takaslar yapabilirsiniz artık en son çaresiz kaldıysanız eşinizin,abinizin,kardeşinizin telefonundan mobil veri aracılığıyla yapmanızı tavsiye ediyorum.

İşletmenize Yol Tarifi İle Gelinmesini Sağlayın

İşletmenizde çalışan elemanlarınızdan , tanıdıklarınızdan işletmenize yol tarifi alınarak gelmelerini isteyin. Bu işletmenizin aranan ve ulaşılan bir işletme olduğu izlenimini yaratacaktır.  Bu kanıya konum bilgisi isteyenlerin depolanmasından ötürü vardım ve doğruluk payının olduğuna inanıyorum.

 

Vee son olarak ..

Başta da belirttiğim gibi bunlar tamamen benim yorumlarım. Kimseye %100 başarı vaadi vermiyorum. Sadece tecrübelerimi faydalanırsınız , fikir sahibi olursunuz ümidiyle yazdım. Yazıyı hazırlamam aşağı yukarı 2 saatimi aldı , okuyarak harcanan vakte değmesi için anlaşılabilir yazmaya çalıştım.  Yanlış olarak gördüğünüz nokta veya ilave yapmak istediğiniz konuları benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

[1] – http://www.ekonomist.com.tr/girisim-kobi/getir-tum-dunyada-basari-hikayesi-olacak.html

Özet
Google Haritalarda Nasıl Üst Sırada Çıkabilirim ?
Article Name
Google Haritalarda Nasıl Üst Sırada Çıkabilirim ?
Description
Bu yazımda Google Haritaların işletmeler için önemi , haritaların gelecekteki pozisyonunun ne olacağı ve google haritalardaki bir işletmeye üst sıralara çıkmak için nasıl seo çalışması yapılabileceğinden bahsedeceğim.
Author
Publisher Name
Burak Gültekin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir